eTwinning Live

eTwinning Live

eTwinning Live Projelerimiz

ASTRO-STEM

S-E-E (Sun-Earth-Eratosthenes) New

M.E.D. (Mathematical Exploding Dots) 2018

STEMic - STEM identifies careers

Çemberimde Gül Oya

A travel to the culture

I Know My Past,I'm Running To The Future3-Geçmişimi Biliyorum,Geleceğe Koşuyorum3

03.01.2020 1773

ASTRO-STEM


Proje hakkında

Astro-Stem projesi ,öğrencilerde Astronomi ve uzay bilimleri konusunda doğru bilgilendirmeler ile farkındalık yaratmak için tasarlanmıştır. Kendilerini rahat ifade edebilecekleri demokratik öğrenme ortamları içerisinde eğlenerek , evrenin derinliklerini stem çalışmaları ile keşfedeceklerdir.Ayrıca astronomları,astronomi tarihini , takımyıldızları ve mitolojik öykülerini,galaksimizi,gökatlası kullanmayı,teleskopları ve astronomi günlüğü tutmayı öğrenecekler.

HEDEFLER

-Öğrencilerde bilim ve teknoloji yetkinliklerini geliştirmek
-Yabancı dilde iletişim sağlayarak,dil gelişimlerine katkıda bulunmak
-Farklı okul kültürlerini tanımak
-Dijital yetkinlik kazandırmak
-Matematiği doğru, etkili ve faydalı bir şekilde kullanmalarını sağlamak
-Astronomi bilimini ve bu konuda yapılan çalışmaları stem ve görseller ile deneyimlemelerini sağlamak
-Astronomlarla iletişim kurarak uzayın derinliklerini keşfetmek

ÇALIŞMA SÜRECI

Astro-Stem projesi Eylül ayında başlayıp,Mayıs ayında bitirilecektir.Öğrencilerin twinspace e kaydı ile karma takımlar oluşturulacak.Logo,poster yarışmaları, anketler,okul panolarının oluşumu,Astronomi , uzay ,evren teleskoplar,takımyıldızları galaksimiz konularında yapılan çalışmalar ile bilgilendirmeler ,güneş saati,usturlap,takımyıldızı dürbünü,gökatlası stem çalışmaları yapılacaktır.Ortak ürünler tasarlandı,takımlar halinde uygulamalar yapılacaktır.Her ay bir astronom ile webinar yapılacak.mblock ile galaksimizi tasarlayacağız.e book,website,eğlence,oyunlar,ebada, facebookta,okul websitemizde ,instagramda görsel ,haber oluşturma görevleri takımlara dağıtılacaktır.Yapılan tüm stem çalışmaları ile toplanan görsellerden oluşan sergi ile diğer öğrencilere bilgiler verilecektir.Okullarda derslerde yapılan etkinlikler ile disiplinler arası çalışmalar sağlanmış olacaktır.

BEKLENEN SONUÇLAR

-Öğrencilerde bilim ve teknoloji yetkinliklerini geliştirme
-Yabancı dilde iletişim sağlayarak,dil gelişimlerine katkıda bulunma
-Farklı okul kültürlerini tanıma,iletişim kurma
-Dijital yetkinlik kazandırma,takım ruhu ile çalışmalar yapma
-Matematiği doğru, etkili ve faydalı bir şekilde kullanmalarını sağlama
-Astronomi bilimini ve bu konuda yapılan çalışmaları stem ve görseller ile deneyimlemelerini sağlama
-Astronomlarla iletişim kurarak uzayın derinliklerini keşfetme,doğru bilgiye ulaşma

S-E-E (Sun-Earth-Eratosthenes) New


Proje hakkında

Students from all continents cooperate and collaborate to reproduce one of the science's 10 most beautiful experiments of all time: Eratosthenes' measurement of the Earth's circumference. Although Eratosthenes experiment known for more than 22 centuries, it is always the preferable example for our students and for the implementation of the Inquiry method. Inquiry learning and active learner involvement can lead to important outcomes in the classroom. Students will also share knowledge about solar clocks and organize quizzes and competitions in the design and construction of solar clocks. We will inspire students and teachers to make mini-projects for the construction of solar clocks in the courtyards of the school, as well as the search for funders to fund the fabrication (entrepreneurship). The skills that students will develop are Lobbying and Advocacy.

HEDEFLER

Students should determine the approximate circumference of the Earth. They need to improve their communication skills, as well as the use of the English language. Students will work with students from other countries to make the measurements more accurately. Students who actively make observations, collect, analyze, and synthesize information, and draw conclusions are developing useful problem-solving skills. These skills can be applied to future "need to know" situations that students will encounter both at school and at work. Another benefit that inquiry-based learning offers is the development of habits of mind that can last a lifetime and guide learning and creative thinking.
Students will also develop entrepreneurial skills as well as the basics of financial literacy. As we already had the results in the previous project, we will be able to perform statistical analysis and evaluation of results. Through European Solar Days we will promote renewable energy.

ÇALIŞMA SÜRECI

We will begin the activities on September 19th 2019. We will process the project through eight stages.
1. Find partners, and joining to Eratosthenes Experiment platform and
EAAE .
2. Determination students for project work (group or classes).
3. Students cooperate (by themed tasks to other collaborators on the project and historical aspect Eratosthenes experiment, collecting data related to the school and the city, etc.).
4. Measurements of the solar noon at autumn equinox 2019 and exchange of measurement data and results with partners. Measurements of the solar noon at spring equinox 2020 and exchange of measurement data and results with partners.
5. Students from each school will try to make a solar clock. Students will organize quizzes and competitions in the design and construction of solar clocks.
6. The final match (video conferencing).
7. Establishment of the blog participants.
8. Evaluation and dissemination.

BEKLENEN SONUÇLAR

The final results of this project will be a blog, eBook, Padlet, and video. If our students are imaginative and creative, maybe they will have more of an idea of the final work.
Enhancing students with the goal of energy-saving and turning to renewable energy sources, as well as the promotion of renewable energy sources.
Students will also develop entrepreneurial skills as well as the basics of financial literacy, which are required skills for the 21st century.

M.E.D. (Mathematical Exploding Dots) 2018


Proje hakkında

U okviru međunarodnog pokreta Global Math Week (10-17. oktobra 2018. godine) i projekta EXPLODING DOTS, pružićemo priliku učenicima svih uzrasta da primenjuju različite brojne sisteme. Sa binarnim, oktalnim i ostalim brojnim sistemima učenici će se upoznati kroz potpuno novi koncept kutija i eksplodirajućih tačaka. Učesnici projekta će obraditi nivoe sa predloženih materijala, u zavisnosti od uzrasta učenika. Za mlađe uzraste osnovne škole, učenici će se upoznati sa binarnim brojnim sistemom i osnovnim operacijama brojeva koji su u binarnom sistemu, a na taj način učenici će imati bolji uvid u rad računara. Za starije razrede, prelaskom na brojnu osnovu x, učenici uvode polinome i sve operacije sa njima. Ovakav koncept daje potpuno novi način rada i obradi pojmova, koji se standardno koriste u nastavi matematike. Učenici mogu vrlo lako da prihvate i vrlo komplikovane apstraktne pojmove i da nauče da rade zadatke iz oblasti matematike.
Nakon velikog broja NQL za 2017, nastavljamo rad.

HEDEFLER

Razumevanje koncepta brojnih sistema i povezivanje sa ostalim matematičkim objektima bitno je za sve učenike, bez obzira na uzrast. Od dekadnog brojnog sistema i povezivanja sa mesnim vrednostima cifara, preko operacija sabiranja i oduzimanja za najmlađe učenike, do komlikovanih matematičkih koncepata kao što su beskonačne sume, primenljive u starijim razredima srednje škole, učenici i nastavnici će moći da na drugačiji način dožive i obrade različite matematičke sadržaje. Povezivanje brojnih sistema i njihovo razumevanje, sa Bulovom algebrom i matematičkom logikom i konceptom rada računara, doprinosi boljem razumevanju današnjeg okruženja. Mnoštvo resursa pospešuje bolje razumevanje učenika. Učenici takođe vide primenu GeoGebra- i Wolfram Mathematica-e Vršnjačka edukacija je bitan deo obrazovanja za 21. vek.

ÇALIŞMA SÜRECI

Projekat traje dva meseca od 20. septembra 2018. do 20. novembra 2018. godine. Nastavnici obrađuju pripremljene materijale sa učenicima, u zavisnosti od uzrasta, do 10.10. 2018. Nakon toga, u periodu od 10-17. oktobra 2018. godine imaćemo završne susrete, video konferencije na eTwinning live i na Skype, uz mogućnost da nam se pridruži virtuelno neko iz organizacije Global Math Project. Nakon toga se nastavlja evaluacioni period i priprema bloga i drugih oblika završnog produkta.

BEKLENEN SONUÇLAR

Učenici će savladati komplikovane matematičke procedure kroz usvanje novijh pojmova na vrlo jednostavan način. Učenici će savladati veštine koje su im potrebne za 21. vek (komunikacija, kolaboracija, timski rad, celoživotno učenje, razvoj digitalnih veština, razvoj matemačkih veština...).
Učenici će naučiti korišćenje softvera za matematiku, kao što su GeoGebra i Wolfram Mathematica.

STEMic - STEM identifies careers


Proje hakkında

With the STEM-based teaching approach of the 21st century, students will be able to demonstrate their potential, and those individuals who are supported by self-confidence will be able to plan a healthier future. Our students' creativity, critical thinking and problem-solving skills will be supported by collaborative work.The disciplines of STEM will be contributed with the perspective of inquiry and context-based pedagogical process.Specific STEM activities will be carried out in connection with STEM professions throughout the project.In this way, students will be supported to increase their knowledge of STEM fields and have a tendency to STEM professions. It is also aimed to develop high-level cognitive skills of learners by means of STEM activities and create a rich learning environment in order to prepare the students for the future in accordance with the expectations of the 21st century.

HEDEFLER

It is aimed to bring young people together from different school types which are in not only different cities but also different countries.It is expected to create a common working platform among these students.In this way both their learning will be ensured,and their development of 21st century skills such as team work with cooperation will be supported.
With project activities, students will be able to:
- Develop high-level scientific process skills such as analysis and synthesis,
- Make research inquiry, using existing knowledge to solve daily life problems,
- Design products(innovation),
- Gain knowledge on technology literacy
- Discuss scientific events (scientific literacy),
- Gain awareness of STEM professions
- Practice interdisciplinary STEM activities integrated into curriculum
- Recognize women scientists (especially the girls will be encouraged to take part in STEM activities).
- Be aware of global world problems

ÇALIŞMA SÜRECI

The project will last for about an educational year. Activities will be carried out by national and mixed international teams. Teachers will be in the position of guidance in these mixed teams. Throughout our project, Twinspace will be the main cooperation and communication area for us, but we will communicate with each other with facebook and whatsapp groups.
September: Creation of Teams, School introductions, Preparation of project menus, preparation of initial surveys, introduction webinar, preparation of work schedule, distribution of tasks
October: Preparation of school project corner, logo competition, determination of global world problems, preparation of ACTs
November: implementation of ACT 1
December: ACT 2 implementation
January - February: ACT 3 implementation
March: ACT 4 implementation
April: Implementation of STEM Discovery Week ACT
May: Preparation of final surveys, preparation of the Project Exhibition, Preparing results

BEKLENEN SONUÇLAR

Activities will ensure the integration of an innovative educational approach in our schools. Stem information will be shared between countries. Awareness of STEM professions will be established.
For students
- The development of English language skills, ICT skills, coding skills, scientific process skills, innovative thinking skills, creativity and problem-solving skills, entrepreneurial skills, collaborative study skills, peer learning skills, research and inquiry-based learning skills will be developed.
- Increasing interactions between European cultures will be ensured.
Within this scope;
- EBooks, scenarios for global world problems, video clips, Twinspace and website, School exhibitions will be prepared.

Çemberimde Gül Oya

About the project

Amaç: Proje bir kültür projesi olduğundan dolayı burada ki esas amaç farklı bölge ve illerde ki maddi ve manevi dediğimiz kaybolmaya yüz tutmuş veya hala yaşamını sürdürmeye çalışan yerel kültürel özellikler hakkında bilgi sahibi olunması.
Projeye Kimler Katılabilir : Projeye her ilden o ili temsilen bir öğretmen ve öğrencileri katılabilir.Yaş sınırı 11-18 yaş aralığında olacaktır.
Projenin İşleyişi nasıl olmalıdır: Öncelikle proje için 81 ilden 81 ortak bulunacaktır.Daha sonra tarafımızdan bu okullardan katılan arkadaşlara tek tek posta ile kendimizin almış olduğu yemeniler posta yolu ile gönderilecektir.Peki neden bizler yemeni alıp gönderiyoruz da ortakların almasını istemiyoruz o halde buna da şöyle bir açıklama getirmek istiyorum: Biz insanoğlu nedense biraz sorumluluklarımız konusunda çok rahat olabiliyoruz şu demek oluyor ki şayet bizler karşı taraftan böyle bir istekte bulunursak işin ciddi olmayacağı korkusunu taşımaktayım.

AIMS

Farklı kültürler hakkında bilgi sahibi olma ve tanıma.Yapılan etkinliklerle öğrenciye psikolojik sağaltım sağlama.Öğrencilere kendilerininde bir şeyler yapabileceğini gösterebilme.Görüş açılarını ve ufuklarını genişletme.Dil din ırk ne olursa olsun önce insan olmanın önemini kavratma.

WORK PROCESS

Ekim:
-81 ilden katılacak ortakların belirlenmesi
-Öğrencilerin twinspace'e kaydedilmesi
-Proje afişleri oluşturma
Kasım:
-Tüm ortakların kendi illerinin motiflerinden oluşan bir çemberin hazırlanması konusunda velilerle işbirliği yapması
-Logo yarışması
-Şehir tanıtımı
-Pano hazırlama
Aralık:
-1. olan logonun belirlenmesi
-Halk oyunu,yöresel yemekler,türküler,hikâyeler ve maniler etkinliği
-Öğrenciler tarafından Çemberimde Gül Oya adlı türkünün seslendirilmesi.
Ocak:
-Sergi materyallerin hazırlanmaya başlanması.
-Her ile ait bir yöresel türkünün öğrenciler tarafından seslendirilmesi. Bütün bu türkü videolarının tek bir videoda birleştirilmesi
-Tüm ortakların yöresel bir yemeğin hazırlanışı ile ilgili bir video hazırlaması.
Şubat:
-Yöresel sanatçılar etkinliği
-Sergi takvimi oluşturma
-İlk serginin İzmir'de gerçekleştirilmesi
Mart 2016-Haziran 2017 arası:
-Diğer illerde sergilerin gerçekleştirilmesi.
-1. ve 2. sezon E kitaplarının oluşturulması
-Proje değerlendirmesi

EXPECTED RESULTS

Proje sonunda Türkiye'nin 81 ilinin tümünde de sergi yapılacaktır. Ayrıca projemizin e kitapları da çıkacaktır.

A travel to the culture

About the project

The customs and manners of a place show the level of its civilization, its culture and the way people think. In particular, food, dances, songs and ceremonies reveal and communicate his everyday life, habits, joys and sorrows.
Our work aims to bring students into contact with the folk culture of their country, to get to know and appreciate the culture of the previous generations. At the same time, within the framework of our collaboration with our school partner, the students will learn elements of the folk culture of the other country. Through this "cultural meeting", the common cultural elements of the two peoples will emerge, without neglecting the peculiarities that determine the diversity of each people.

AIMS

The objectives of the program are:
• Students learn elements of the folk culture of their place, through their food, dances, songs and ceremonies.
• Students get to appreciate and love the folk culture of their country.

• Students learn to respect the culture of other peoples.
• Students find similarities in the customs of others, and realize that what unites cultures is more than what differentiates them.
• Fears, hesitations, prejudices give way to acceptance, friendship and mutual respect.

WORK PROCESS

Process of work
The project will involve students of two cooperating schools. The students of our school will study folk culture of their place, in particular through food, dances, songs and ceremonies, while the students of the partner school are going to analyze the elements of their culture. In the end we will present a common result. The collaboration will take place through dialogue in which students will share their thoughts, ideas and feelings in an atmosphere of mutual respect.

EXPECTED RESULTS

We are going to present our food, dances, songs and ceremonies of our place in order to realise that what unites cultures is more than what differentiates them.

I Know My Past,I'm Running To The Future3-Geçmişimi Biliyorum,Geleceğe Koşuyorum3

About the project

Students will discover other cultures. They will get the chance of learning about national and religious holidays, family traditions, local dishes, traditional costumes and landmarks of their hometowns as well. Thanks to the project they develop their foreign language and enhance their ICT skills.

AIMS

Raising their knowlegde about other cultures.
Reflecting their own cultures.
Improving their language skills.
Enhance their ICT skills.

WORK PROCESS

Introduction of the teams hometowns and schools.
- online quizzes
- local contest
-family traditions
- landmarks of their hometowns
- local dishes
- curlural traditions
- national and religious holidays

EXPECTED RESULTS

Preventing the prejudices
Cultural awareness
Improvement in language and ICT.
Presentations
A recipe book.
A final book and video.